Objednajte si úvodnú bezplatnú konzultáciu úplne zadarmo
Affida - spoľahlivý partner v oblasti podnikania

Ako súvisí propagácia firmy s novými zamestnancami?

Prečo je dôležité neustále propagovať firmu na verejnosti? Aký je rozdiel medzi marketingom a propagáciou? Dokáže správna propagácia priniesť nových zamestnancov do firmy?

Naši rodičia nás učili, že „Dobré veci sa chvália samé.“ a „Samochvála smrdí.“ Dovolím si nesúhlasiť, najmä s týmto druhým výrokom. V momentálnej dobe je pretlak dobrých ale aj menej dobrých tovarov a služieb a bežný zákazník si častokrát nevie z ponúkaného vybrať.

Skôr by som povedala, že čím je výrobok alebo služba menej kvalitná, tým väčšiu reklamu si robí. Možno sa vám tiež stalo, že ste si na základe reklamy kúpili cez internet výrobok, ktorý zďaleka nespĺňal deklarované parametre a dodávateľ sa ani neunúval odpovedať na vašu reklamáciu, nieto vám vrátiť peniaze. Preto je potrebné, aby ste svoju firmu propagovali často a pravidelne

Možno ste sa nikdy nezamýšľali nad tým, aký je rozdiel medzi marketingom a propagáciou. Sú veľmi príbuzné, obe chcú získať nových zákazníkov, obe hovoria ale o iných veciach. Kým v marketingu hovoríme o budúcnosti ( ak si objednáte tento tovar do 1h, získate 20% zľavu), tak propagácia sa zaoberá minulosťou a úspechmi, ktoré sa dajú overiť. To sú referencie a recenzie spokojných zákazníkov, reálne parametre nového výrobku, ktorý je lepší ako starší typ.

Dobré správy o nových úspechoch firmy a jej spokojných zákazníkoch by mali byť šírené viacerými kanálmi. Využite na to svoj web, blog, sociálne siete, zasielajte potenciálnym klientom newsletter. Nezabudnite na nový zákon o GDPR a vždy dajte možnosť odhlásenia sa zo zasielania, resp. vymazania osobných údajov z vašej databázy. A nenechajte sa odradiť vyhláseniami, že newsletter nik nečíta. Ak príde a je zaujímavo napísaný, dáva informáciu prijímateľovi, že sa firme darí a má niečo nové, o čo sa chce podeliť. Toto povedomie vytvára dokonca aj v prípade, ak nebude newsletter úplne prečítaný. Už len tým, že príde ste obnovili komunikáciu s potenciálnym zákazníkom, prípadne zamestnancom a on si v histórii mailov nájde potrebnú informáciu v čase, keď ju bude potrebovať.

Všeobecný názor týchto dní je, že nie sú ľudia. Sú, ale tí, o ktorých máme záujem, sú zamestnaní. A v priemere 30% zo zamestnancov uvažuje o zmene zamestnania. Práve túto skupinu je potrebné osloviť a vyvolať v nej túžbu pracovať práve v tej našej firme.

Propagácia je výborný nástroj na získanie nových motivovaných zamestnancov. Šírenie dobrého mena spoločnosti, najmä v súčasnej dobe, je dôležité pri získavaní tých správnych, vysoko motivovaných a zodpovedných zamestnancov. Najmä súčasná mladá generácia sa ihneď po získaní informácie, že firma hľadá nového zamestnanca, snaží získať všetky informácie o spoločnosti ako je jej prosperita, inovatívnosť, používanie nových technológii, budovanie tímu, dobrá rodinná atmosféra a kolektív a tak podobne.

Nová nastupujúca generácia zamestnancov už nechce tak ako ich rodičia tvrdo pracovať len za dobrý plat. Chcú pracovať pre prosperujúceho zamestnávateľa, ktorý je úspešný a má vysoký kredit na verejnosti. Ktorý tu bude aj o niekoľko rokov a je šanca sa v zamestnaní kariérne posunúť. Preč sú časy, kedy človek sedel na jednej stoličke takmer celý produktívny život.

Ak napríklad v okolí vypíše konkurz na voľné miesto čínsky veľkosklad a ponúkne nástupný plat 1.000€ brutto, pritiahne si k sebe skôr ľudí, ktorí idú po peniazoch. Naproti tomu, ak v tom istom čase vypíše konkurz všeobecne známa firma, ako napríklad Amazon, a ponúkne 920 € brutto, tak pritiahne skôr motivovaných zanietených ľudí, ktorí chcú pracovať pre úspešného zamestnávateľa, ktorý má povedomie dobrej starostlivosti o zamestnanca a perspektívu dlhej životnosti a tým pádom možnosti postupu v kariére.

Využite teda všetky možnosti a sociálne siete a okrem pracovných a obchodných úspechoch firmy sa podeľte s verejnosťou o informácie z vášho zákulisia – ako oslavujete spoločný úspech, ako sa viete zabávať, aké školenie či teambuilding ste spoločne absolvovali. A ak sa vám podarí primäť kolegov, aby natočili krátke video a podelili sa s ostatnými s odpoveďou na otázku, prečo pracujú pre vašu spoločnosť, máte šancu do svojho firemného autobusu získať tých správnych ľudí. Návod ako správne vybrať zamestnancov a získať tých zodpovedných a motivovaných, nájdete na našom blogu www.affida.sk/blog alebo si vyžiadajte bezplatnú konzultáciu na našej webstránke.